Specjalność przygotowuje do prowadzenia zajęć z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnością słuchową. Umożliwia zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji warunkujących podejmowanie profesjonalnych działań w obszarze zaspokajania indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i życiowych oraz kompleksowego wspierania osoby z niepełnosprawnością słuchową, projektowania wieloprofilowej terapii oraz organizacji kształcenia specjalnego i rehabilitacji.
Absolwent studiów posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do pracy w charakterze nauczyciela/pedagoga z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością słuchową w szkolnictwie specjalnym, integracyjnym i ogólnodostępnych oraz w zakresie pracy z dorosłymi osobami z niepełnosprawnością słuchową. Absolwent ma wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i socjologiczną, niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu edukacji osób z niepełnosprawnością słuchową w różnych jej wymiarach. Absolwent uzyskuje przygotowanie do pracy edukacyjnej, wychowawczej, terapeutyczno-rehabilitacyjnej z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi osobami z niepełnosprawnością słuchową, a także kompetencje w zakresie profilaktyki, diagnozowania i terapii. Nabywa kompetencje w zakresie komunikacji wspomagającej i alternatywnej, w tym polskiego języka migowego (PJM). Wszyscy absolwenci niezależnie od wyboru specjalności nabywają kwalifikację z zakresu edukacji włączającej.